Palautusoikeus
Tarjoamme tuotteillemme 14 päivän palautusoikeuden ja se koskee myös ale-tuotteita.
Pyydämme käsittelemään tuotteita varoen ennen ostopäätöksen tekemistä. Voit avata pakkauksen ja kokeilla tuotetta:
- Vältä kaikkea tuotteen likaantumista
- Älä poista tuotteen lappuja (Pahviset/kankaiset)
- Säilytä alkuperäinen tuotepakkaus
Täyden hyvityksen edellytyksenä on, että tuote palautuu alkuperäisessä kunnossa, täysin myyntikelpoisena. Tällöin palautettavan tuotteen on oltava käyttämätön ja puhdas.
Palauttaminen:
Saat tilauksen mukana palautuksen mukaan liitettävän palautuslomakkeen
sekä osoitekortin, jolla palautus on helppoa lähettää meille. Palautus tulee lähettää saman kuljetusyhtiön välityksellä, jota käytit tilausta tehdessä.
Pyydä palautuksestasi kuitti! Kadonneita lähetyksiä ei hyvitetä ilman kuittia.
Hyvitämme palautuksesi, kun se on vastaanotettu varastollemme ja tarkistettu. Hyvitys tehdään samalla maksutavalla, jota käytit tilausta tehdessäsi. Maksullisten toimitustapojen toimituskuluja ei hyvitetä.
Palautuspakkaus saa olla enintään samankokoinen kuin vastaanottamasi lähetys.
Palautuskulut:
Palautukset Suomessa (ei Ahvenanmaa) | ||
---|---|---|
Emme käsittele vaihtoja. Halutessasi voit tehdä uuden tilauksen tilalle haluamistasi tuotteista. Uusi tilaus huomioidaan palautuskuluissa alla olevan mukaisesti (kerran/alkup.tilaus): | ||
Tilauksen arvo palautuksen jälkeen tai uuden tilauksen arvo ennen palautusta | Palautuskulut* | Voimassaoloalue |
yli 49 € | 0 € | Suomi |
alle 49 € | 4,99 € | Suomi |
*Jos tilauksen arvo palautuksen jälkeen on alle 49€, veloitamme myös toimituskulut ehtojemme mukaisesti. Palautuskulut vähennetään maksettavasta hyvityksestä. Uusi tilaus tulee olla alkuperäisen tilaajan nimissä. |
Kansainväliset palautukset | ||
---|---|---|
Emme käsittele vaihtoja. Halutessasi voit tehdä uuden tilauksen tilalle haluamistasi tuotteista. Palautuskulut vähennetään maksettavasta hyvityksestä.
| ||
Palautusmaa/-alue | Palautuskulut | |
Viro | 4,99 | |
Muu Baltia | 9,95 | |
Ahvenanmaa | 9,95 | |
Ruotsi | 8,99 | |
Espanja | 24,99 |
Palautusohjeet:
1. Tarkista, ettei palauttamissasi tuotteissa ole karvoja, hilsettä tms. likaa, ja pakkaa tuotteet siististi ja huolellisesti kuljetuksen kestävään pakkaukseen. Älä teippaa sisäpakkauksia (kirkkaat pussit/kenkälaatikot yms)!
2. Täytä tilauksen mukana saamasi palautuslomake ja liitä se mukaan palautuspakkauksen sisälle. Ilman palautuslomaketta palautusta ei voida käsitellä.
3. Liimaa paketin mukana tullut viivakoodillinen palautusosoitekortti paketin päälle niin, että vanhat osoitetiedot peittyvät. Jos sinulla ei ole palautusosoitekorttia, ole meihin yhteydessä asiakaspalvelu@bigoliver.fi
Palvelupistepalautus | ||
PostNord | Matkahuolto | Posti |
Lähin PostNord palvelupisteesi | Lähin Matkahuollon palvelupisteesi | Lähin Posti palvelupisteesi |
Palautus mahdollinen vain osoitekortilla | Palautus osoitekortilla tai sopimustunnuksella 9559297 | Palautus mahdollinen osoitekortilla tai helpostikoodilla
Palautus Postipakettina on sallittu vain, jos käytit tilatessasi Postin toimitustapaa! Postin kautta toimitetut lähetykset voi palauttaa myös Matkahuollon kautta sopimustunnuksella 9559297. |
Vie paketti palvelupisteelle ja kerro tiskillä, että sinulla on BigOliverin asiakaspalautus, jossa on valmiiksi tulostettu palautusosoitekortti. Odota, että asiakaspalvelija tulostaa kuitin ja ota kuitti itsellesi. Säilytä kuittia, kunnes palautus on saapunut meille ja käsitelty. | ||
Palautus automaatilla | ||
PostNord | Matkahuolto | Posti |
Palautus automaattiin vain valmiilla palautusosoitekortilla. | Palautus automaattiin valmiilla palautusosoitekortilla tai aktivointikoodilla. Voit luoda Helpostikoodin Matkahuollon verkkosivuilla > Palauta paketti tai Paketit-sovelluksessa. | Palautus automaattiin valmiilla palautusosoitekortilla, vastaanottokoodilla (jolla vastaanotit lähetyksen) tai Helpostikoodilla: Voit luoda Helpostikoodin Postin verkkosivuilla > Palauta paketti. Tarvitset Helpostikoodia varten alkuperäisen lähetystunnuksen. Palautus Postipakettina on sallittu vain, jos käytit tilatessasi Postin toimitustapaa! Postin kautta toimitetut lähetykset voi palauttaa myös Matkahuollon kautta. Ole meihin tällöin yhteydessä. |
| Postin verkkosivu Palauta paketti neuvoo sinua vaihe vaiheelta, kuinka voit tehdä palautuksen. |
Tärkeää tietoa palautuksista
Useita palautuksia
Kaikki palautettavat tuotteet tulee lähettää yhtenä pakettina (myös silloin jos palautat/vaihdat tuotteita useammasta tilauksesta samanaikaisesti). Ylimääräisten palautusten todelliset kustannukset vähennetään maksettavasta hyvityksestä täysimääräisenä.
Hyvityksen eväys
Ostaja vastaa lain mukaisesti arvon alentumisesta, jos hän on ottanut tuotteen käyttöön.
Emme maksa täyttä hyvitystä karvaisista tai muuten likaisista palautuksista. Palautettavan tuotteen tulee olla moitteettomassa jälleenmyyntikunnossa.
Mikäli tuotteessa on esim. hajua, eritteitä (esim. hilse/hiki), karvoja tai se on erittäin ryppyinen, vähennämme hyvityksestä arvonalenemana 25-100% tuotteen arvosta. Alushousut ja sukat hyvitetään vain jos pakkaus on avaamaton / tuote täysin virheetön, näin varmistamme tuotteiden hygienisen laadun.
Ethän irrota tuotelappuja, mikäli päätät vaihtaa/palauttaa tuotteen. Tulkitsemme, että tuote on otettu käyttöön, mikäli laput on irrotettu (arvonalenema 50-100%, alusvaatteilla ja sukilla 100%).
Määräalennus-/pakettituotteiden palautus
Tuotteet tulee palauttaa/vaihtaa täysimääräisinä. Vajaista palautuksista hyvitetään normaalin kappalehinnan sekä määräalehinnan erotus. Vajaita pakkauksia ei hyvitetä.
Erikoiskampanjat
Kampanjahinnat ovat voimassa vain kampanja-ajan. Mikäli palautat alekampanjasta ostamasi tuotteen ja tilaat sen uudelleen toisessa koossa kampanjan jälkeen, tuotteesta veloitetaan tilaushetkellä voimassa oleva hinta.
Palautuksen pakkaus
Tuote tulee olla siististi pakattuna kuljetuksen kestävään pakettiin, esim. pakettiin, jossa vastaanotit lähetyksen. Tuotteen oma kirkas sisäpakkaus ei riitä!
Pakkaus saa olla enintään samankokoinen kuin vastaanottamasi lähetys.
Riittämätön paketointi voi johtaa hyvityksen eväämiseen osin tai kokonaan. Emme hyvitä asiakkaan hankkimia pakkausmateriaaleja.
Älä teippaa/niittaa kirkasta sisäpakkausta kiinni. Teippaus/niittaus hidastaa palautuksen käsittelyä merkittävästi.
Ohjeiden sitovuus
Huom! Pidätämme oikeuden olla vastaanottamatta muita kuin sopimustunnuksellamme / ehtojemme mukaisesti tehtyjä palautuksia.
Mikäli käytit palautuksessa muuta kuin aiemmin mainittuja toimitustapoja tai palautit toisen kuljetusyhtiön kautta tilatun lähetyksen toisen kuljetusyhtiön kautta, todelliset toimituskulut vähennetään maksettavasta hyvityksestä. Todelliset toimituskulut poikkeavat veloittamistamme kuluista.
Sovi kanssamme erikseen, jos sinulla on tarve muuttaa toimijaa palautusta varten.
Hyvitykset
Hyvitykset maksetaan samalla maksutavalla, jota asiakas käytti tilatessaan. Klarnalta saat päivitetyn laskun sähköpostiisi. Jos teit uuden tilauksen, saat siitä uuden laskun ja vanhasta laskusta jää maksettavaksi vain toimituskulut ja pitämiesi tuotteiden arvo tai palautusmaksu, mikäli se ehtojen puitteissa jää maksettavaksesi.
Reklamaatiot ja vahingoittuneet lähetykset
Lähetysvaurio: Jos vastaanottamasi paketti on vaurioitunut kuljetuksessa, reklamoi vahinko heti toimipisteessä, josta paketin vastaanotat. Ilmoita siitä lisäksi meille asiakaspalvelu@bigoliver.fi.
Viallinen tuote: Mahdolliset tuotereklamaatiot tulee tehdä kirjallisesti osoitteeseen asiakaspalvelu@bigoliver.fi. Reklamaatio tulee tehdä heti, kun virhe on havaittu. Jos virheestä on mahdollista ottaa kuva tai kuvia, ne kannattaa liittää reklamaatioon asian käsittelyn nopeuttamiseksi.
Ole aina ensin yhteydessä asiakaspalveluumme ennen kuin lähetät reklamoitavia tuotetta takaisin meille!
Huomioithan, että reklamaatio-oikeus ei kata
- tuotteen käyttötarkoitukseen sopimattomasta tai liiallisesta käytöstä aiheutuneita vahinkoja
- hien tai muun eritteen aiheuttamia vahinkoja
- normaalia uuden kankaan aiheuttamaa värin päästöä
- tuotteen käytöstä tai vääränlaisesta pesusta johtuvia vaurioita
- ulkoisten tekijöiden, kuten hankauksen, terävien esineiden tai kemikaalien aiheuttamia vahinkoja
- tuotteen mallista tai materiaalista johtuvaa epämukavuutta (esim. hiertäminen, hikoilu, epäsopivuus, istuvuus)
- auki ratkottavia taskuja
Noutamatta jätetyt paketit
Kuluttajansuojalain mukaisesti tilauksen noutamatta jättäminen tai kieltäytyminen vastaanottamasta lähetystä (takaisin lähettäminen ilman lähetyksen avaamista) ei ole riittävä peruutusilmoitus, vaan palautuksen mukana tulee aina toimittaa palautuslomake tai vapaamuotoinen kirjelmä, josta käy ilmi tilaaja ja tilausnumero.
Noutamattomana palautuneesta paketista veloitetaan keskimäärin 20 €, joka sisältää lähetyksen toimitus- ja palautuskulut. Mikäli sama asiakas jättää paketin noutamatta useammin kuin kerran, asiakkuus katkaistaan.
Peruutusilmoitus
Emme edellytä erillistä peruutusilmoitusta. Ehtojen mukainen asiakaspalautus hyväksytään peruuttamisilmoitukseksi sinällään.
Mikäli tilaustasi ei ole ehditty vielä käsitellä/lähettää, voit perua sen ilmoittamalla asiasta meille sähköpostitse.
Kuluttajasuoja
Mikäli emme pääse yhteisymmärrykseen asiassa, voi asiakas
olla yhteydessä myös kuluttajaneuvontaan. Tämän jälkeen asia voidaan
käsitellä kuluttajariitalautakunnassa. Asian voi jättää myös ODR:n
ratkaistavaksi.