Toimitus 0€ yli 49€ tilauksiin Postnordin & Matkahuollon noutopisteisiin, Postin noutopisteisiin alk. 4,99 €

Palautus

Saat tilauksen mukana palautuksen mukaan liitettävän palautuslomakkeen
sekä osoitekortin, jolla palautus on helppoa lähettää meille. Voit palauttaa tilaamasi tuotteet 14 vuorokauden kuluessa siitä, kun vastaanotit tilauksen. Palautukset lähetetään ensisijaisesti Matkahuollon välityksellä. Palautus Postin kautta on mahdollinen vain, jos tilauksesi toimitustapana on myös ollut Posti.

Pyydä palautuksestasi kuitti!
Kadonneita lähetyksiä ei hyvitetä ilman kuittia.

Hyvitämme palautuksesi heti, kun se on vastaanotettu varastollemme ja tarkistettu. Hyvitys tehdään samalla maksutavalla, jota käytit tilausta tehdessäsi.

Emme käsittele vaihtoja. Halutessasi voit tehdä uuden tilauksen tilalle haluamistasi tuotteista. Uusi tilaus huomioidaan palautuskuluissa alla olevan mukaisesti.

Palautuskulut:

Palautus on ilmainen, jos tilauksen arvo palautuksen jälkeen on yli 49 € tai olet ennen palautusta tehnyt verkkokaupassamme uuden yli 49 € arvoisen tilauksen.

Palautus on maksullinen, jos palautat kaikki tilaamasi tuotteet tai tilauksen arvo palautuksen jälkeen jää alle 49 €. Palautuskulu on tällöin 4,99 €.

Mikäli tilauksesi arvo jää palautuksen jälkeen alle rahtivapausrajan, toimituskulut vähennetään hyvityksestä hinnastomme mukaisesti. Maksullisten toimitustapojen toimituskuluja ei hyvitetä. Manner-Suomen ulkopuolisten palautusten kustannuksista vastaa palauttaja. 

Palautuskulut vähennetään maksettavasta hyvityksestä.

Palautusohjeet / Matkahuolto:

1. Tarkista, ettei palauttamissasi tuotteissa ole karvoja, hilsettä tms. likaa, ja pakkaa tuotteet siististi ja huolellisesti kuljetuksen kestävään pakkaukseen.

2.
Täytä tilauksen mukana saamasi palautuslomake ja liitä se mukaan palautuspakkauksen sisälle. Ilman palautuslomaketta palautusta ei voida käsitellä.

3. Liimaa paketin mukana tullut viivakoodillinen palautusosoitekortti paketin päälle niin, että vanhat osoitetiedot peittyvät. Jos sinulla ei ole palautusosoitekorttia, tarvitset Matkahuollon sopimustunnuksen 9543173. Kirjoita se muistiin esimerkiksi palautuspakkauksen kylkeen.

4.
Vie paketti Matkahuollon pakettipisteelle ja kerro tiskillä, että sinulla on BigOliverin asiakaspalautus. Odota, että asiakaspalvelija tulostaa kuitin ja ota kuitti itsellesi. Säilytä kuittia, kunnes palautus on saapunut meille ja käsitelty.

Löydä lähin Matkahuollon pakettipisteesi

Matkahuollon pakettiautomaatilla palautus onnistuu näin:

1. Liimaa paketin mukana tullut viivakoodillinen palautusosoitekortti paketin päälle niin, että vanhat osoitetiedot peittyvät.

2. Valitse pakettiautomaatin näytöltä Lähetä.

3. Skannaa palautusosoitekortissa oleva viivakoodi näytön ohjeiden mukaan. Valitse Hyväksy.

4. Valitse näytöltä paketille sopivan kokoinen lokero (S–XL). Valitsemasi lokeron ovi avautuu automaattisesti.

5. Jätä paketti lokeroon ja sulje lokeron ovi.

Jos sinulla ei ole viivakoodillista palautusosoitekorttia, mutta haluat tehdä palautuksen pakettiautomaatilla, tarvitset aktivointikoodin automaattia varten.

Saat aktivointikoodin 

A) pyytämällä sitä asiakaspalvelustamme asiakaspalvelu@bigoliver.fi tai

B) luomalla aktivointikoodin Matkahuollon verkkosivuilla. Luo aktivointikoodi pakettiautomaattia varten. Tarvitset aktivointikoodin luomista varten palautustunnustamme 9543173.


Palautusohjeet / Posti:

1. Tarkista, ettei palauttamissasi tuotteissa ole karvoja, hilsettä tms. likaa, ja pakkaa tuotteet siististi ja huolellisesti kuljetuksen kestävään pakkaukseen.

2.
Täytä tilauksen mukana saamasi palautuslomake ja liitä se mukaan palautuspakkauksen sisälle. Ilman palautuslomaketta palautusta ei voida käsitellä.

3.
Liimaa tilauksesi mukana tullut viivakoodillinen osoitekortti vanhan osoitekortin päälle.

4.
Vie paketti Postiin ja kerro tiskillä, että sinulla on BigOliverin asiakaspalautus. Odota, että asiakaspalvelija tulostaa kuitin ja ota kuitti itsellesi. Säilytä kuittia, kunnes palautus on saapunut meille ja käsitelty.

Jos noudit lähetyksen postin pakettiautomaatista, voit halutessasi viedä palautuspaketin vastaanottokoodilla Postin automaattiin.

Palautus Postipakettina on sallittu vain, jos käytit tilatessasi Postin toimitustapaa! Postin kautta toimitetut lähetykset voi palauttaa myös Matkahuollon kautta edellä kerrottujen ohjeiden mukaisesti.



Tärkeää tietoa palautuksista

Useita palautuksia

Kaikki palautettavat tuotteet tulee lähettää yhtenä pakettina (myös silloin jos palautat/vaihdat tuotteita useammasta tilauksesta samanaikaisesti). Ylimääräisten palautusten todelliset kustannukset vähennetään maksettavasta hyvityksestä täysimääräisenä. Mikäli hyvitys ei riitä kattamaan kuluja, laskutetaan ne asiakkaalta.

Hyvityksen eväys

Ostaja vastaa lain mukaisesti arvon alentumisesta, jos hän on ottanut tuotteen käyttöön.

Emme maksa täyttä hyvitystä karvaisista tai muuten likaisista palautuksista. Palautettavan tuotteen tulee olla moitteettomassa jälleenmyyntikunnossa.

Mikäli tuotteessa on esim. hajua, eritteitä (esim. hilse/hiki), karvoja tai se on erittäin ryppyinen, vähennämme hyvityksestä arvonalenemana 25-100% tuotteen arvosta. Alushousut ja sukat hyvitetään vain jos pakkaus on avaamaton / tuote täysin virheetön.

Ethän irrota tuotelappuja, mikäli päätät vaihtaa/palauttaa tuotteen. Tulkitsemme, että tuote on otettu käyttöön, mikäli laput on irrotettu (arvonalenema 50-100%, alusvaatteilla ja sukilla 100%).

Määräalennus-/pakettituotteiden palautus

Tuotteet tulee palauttaa/vaihtaa täysimääräisinä. Vajaista palautuksista hyvitetään normaalin kappalehinnan sekä määräalehinnan erotus. Vajaita pakkauksia ei hyvitetä. Vajaat määräale/pakettivaihdot käsitellään palautuksina.

Erikoiskampanjat

Kampanjahinnat ovat voimassa vain kampanja-ajan. Mikäli palautat alekampanjasta ostamasi tuotteen ja tilaat sen uudelleen toisessa koossa kampanjan jälkeen, tuotteesta veloitetaan tilaushetkellä voimassa oleva hinta.

Palautuksen pakkaus

Tuote tulee olla siististi pakattuna kuljetuksen kestävään pakettiin, esim. pakettiin, jossa vastaanotit lähetyksen. Tuotteen oma kirkas sisäpakkaus ei riitä.

Riittämätön paketointi voi johtaa hyvityksen eväämiseen osin tai kokonaan. Emme hyvitä asiakkaan hankkimia pakkausmateriaaleja.

Älä teippaa/niittaa kirkasta sisäpakkausta kiinni. Teippaus/niittaus hidastaa palautuksen käsittelyä merkittävästi.

Ohjeiden sitovuus

Huom! Pidätämme oikeuden olla vastaanottamatta muita kuin sopimustunnuksellamme / ehtojemme mukaisesti tehtyjä palautuksia.

Mikäli käytit palautuksessa muuta kuin aiemmin mainittuja toimitustapoja tai palautit Matkahuollon kautta tilatun lähetyksen toisen toimijan kautta, todelliset toimituskulut vähennetään maksettavasta hyvityksestä. Todelliset toimituskulut poikkeavat veloittamistamme kuluista.

Hyvitykset

Hyvitykset maksetaan samalla maksutavalla, jota asiakas käytti tilatessaan. Klarnalta saat päivitetyn laskun sähköpostiisi. Jos teit uuden tilauksen, saat siitä uuden laskun ja vanhasta laskusta jää maksettavaksi vain toimituskulut ja pitämiesi tuotteiden arvo.

Reklamaatiot ja vahingoittuneet lähetykset

Lähetysvaurio: Jos vastaanottamasi paketti on vaurioitunut kuljetuksessa, reklamoi vahinko heti toimipisteessä, josta paketin vastaanotat. Ilmoita siitä lisäksi meille asiakaspalvelu@bigoliver.fi.

Viallinen tuote: Mahdolliset tuotereklamaatiot tulee tehdä kirjallisesti osoitteeseen asiakaspalvelu@bigoliver.fi. Reklamaatio tulee tehdä heti, kun virhe on havaittu. Jos virheestä on mahdollista ottaa kuva tai kuvia, ne kannattaa liittää reklamaatioon asian käsittelyn nopeuttamiseksi.

Ole aina ensin yhteydessä asiakaspalveluumme ennen kuin lähetät reklamoitavia tuotetta takaisin meille!

Huomioithan, että reklamaatio-oikeus ei kata
- tuotteen käyttötarkoitukseen sopimattomasta tai liiallisesta käytöstä aiheutuneita vahinkoja
- hien tai muun eritteen aiheuttamia vahinkoja
- normaalia uuden kankaan aiheuttamaa värin päästöä
- tuotteen käytöstä tai vääränlaisesta pesusta johtuvia vaurioita
- ulkoisten tekijöiden, kuten hankauksen, terävien esineiden tai kemikaalien aiheuttamia vahinkoja
- tuotteen mallista tai materiaalista johtuvaa epämukavuutta (esim. hiertäminen, hikoilu, epäsopivuus, istuvuus)
- auki ratkottavia taskuja

Noutamatta jätetyt paketit

Kuluttajansuojalain mukaisesti tilauksen noutamatta jättäminen tai kieltäytyminen vastaanottamasta lähetystä (takaisin lähettäminen ilman lähetyksen avaamista) ei ole riittävä peruutusilmoitus, vaan palautuksen mukana tulee aina toimittaa palautuslomake tai vapaamuotoinen kirjelmä, josta käy ilmi tilaaja ja tilausnumero.

Noutamattomana palautuneesta paketista veloitetaan 20 €, joka sisältää lähetyksen toimitus- ja palautuskulut. Mikäli sama asiakas jättää paketin noutamatta useammin kuin kerran, asiakkuus katkaistaan.

Peruutusilmoitus

Emme edellytä erillistä peruutusilmoitusta. Ehtojen mukainen asiakaspalautus hyväksytään peruuttamisilmoitukseksi sinällään.

Mikäli tilaustasi ei ole ehditty vielä käsitellä/lähettää, voit perua sen ilmoittamalla asiasta meille sähköpostitse.

Kuluttajasuoja

Mikäli emme pääse yhteisymmärrykseen asiassa, voi asiakas olla yhteydessä myös kuluttajaneuvontaan. Tämän jälkeen asia voidaan käsitellä kuluttajariitalautakunnassa. Asian voi jättää myös ODR:n ratkaistavaksi

Ostoskoriin käytetyt lahjakortit